Gry i zabawy strategiczne

POSZUKIWANIE SKARBU - typowa zabawa integracyjno - strategiczna


Cofamy się w czasie o ponad 100 lat. Dowiadujemy się, że na terenach tych został ukryty potężny skarb. Naszym celem jest oczywiście jego odnalezienie.
Cała wyprawa rozpoczyna się od sklepiku, gdzie za umowne monety uczestnicy muszą dokonać zakupu ich zdaniem niezbędnych rzeczy w trakcie trwania wyprawy. Być może będzie to latarka, a może mapnik ...

Na drodze do odnalezienia skarbu pojawiają się różne przeszkody, uczestnicy spotykają się ze strażnikami skarbu, którzy chętnie pomagają żądając jednak wykupu - wykonania różnych, czasami karkołomnych zadań. Są to między innymi przeprawa przez rwącą rzekę, skok z wysokiego drzewa, most linowy, oraz wiele innych logicznych zadań. Za każde wykonane zadanie uczestnicy otrzymują fragment mapy, który doprowadza ich do następnego punktu.
Wykonanie wszystkich zadań to oczywiście kompletna mapa z zaznaczonym miejscem ukrycia skarbu.

Czas zajęć : około 5 - 6 godzin



WYSPA SKARBÓW

Uczestnicy przewiezieni zostają w rejon Zalewu Czorsztyńskiego (lub innego akwenu), gdzie otrzymują kawałek starej mapy na której to prawdopodobnie zaznaczone zostało miejsce ukrycia skarbu.

Po dotarciu przy pomocy mapy w wyznaczone miejsce uczestnicy dochodzą do starego, nieczynnego już kamieniołomu. Niestety to nie miejsce ukrycia skarbu, a miejsce, którego poszukiwacze powinni byli się wystrzegać. Niestety jest już za późno na ucieczkę.

Jako zadośćuczynienie uczestnicy będą musieli wykazać się niesamowitą odwagą i zaliczyć "test powietrza". Wśród zadań znajduje się pionowy zjazd na linie, kolejka tyrolska na wysokości blisko wysokości 20 metrów oraz wspinaczka skałkowa.
W nagrodę otrzymują wskazówki, które mają doprowadzić ich do kolejnego punktu. Jest to przepiękna zatoka, na brzegu leży wielki kilkuosobowy ponton. To właśnie pierwsze zadnie - należy go przy pomocy samochodowej pompki nadmuchać, a następnie wypłynąć na jezioro aby odnaleźć boję z dalszymi wskazówkami.

Zamiast wskazówek odnajdują dziwny klucz - klucz do motorówki, aby móc dotrzeć na położone na drugim brzegu skałki. Na wyprawę wyrusza tylko część grupy, pozostali mają za zadanie rozwiązanie kilku logicznych zdań. Ostatnie wskazówki doprowadzają uczestników na pole bitwy, gdzie trzeba będzie stoczyć kilka bardzo trudnych bitew, aby wyłonić tego najlepszego, najodważniejszego, który będzie godzien tego aby zbliżyć się do skrzyni ze skarbem.

Czas trwania zajęć: w zależności od wielkości grupy od 5 - 7 godzin.
Możliwość podziału na dwie grupy i wprowadzenia rywalizacji.




OLIMPIADA NA WESOŁO

"Olimpiada na wesoło" jest imprezą, która skupia w sobie wiele konkurencji zimowych oraz letnich sportów (niektórych z lekkim przymrużeniem oka). Zajęcia oczywiście możemy przeprowadzić w dowolnie wybranym przez Państwa miejscu na terenie całego kraju. Ilość uczestników dowolna.

W skład olimpiady wchodzą takie konkurencje jak:

  • slalom gigant - na ośmio-osobowych pontonach (w zimie)
  • biathlon - bieg (?) na czteroosobowych nartach (również w lecie)
  • jazda szybka na łyżwach - spacer na rakietach śnieżnych
  • biathlon - biegi połączone ze strzelanie z łuków, pistoletów do paint - balla, procy oraz rzut włócznią
  • śmieszny tor przeszkód - tor, który uczestnicy pokonują zawiązanymi oczami


Wśród zadań przejście slalomem, pokonywanie przeszkód, turlanie opony, ucieczka z podium. Całość proponujemy zakończyć ogniskiem z cateringiem, muzyką oraz rozdaniem nagród. Nad całością imprezy czuwa wodzirej - sprawozdawca.

Czas trwania imprezy od 2 - 4 godzin.



SPOTKANIA INTEGRACYJNE oraz szkolenia z zakresu budowania zespołu

W czasie zajęć uczestnicy będą mogli zapoznać się z takimi zagadnieniami jak:

  • realizowanie celów
  • zasady pozytywnego myślenia
  • rozwiązywanie problemów
  • przywództwo
  • sztuka negocjacji
  • zasady działania w zespole
  • autoprezentacja
  • asertywność
  • radzenie sobie ze stresem


Wszystkie te projekty realizowane są w terenie, gdzie łączymy elementy teorii z zadaniami terenowymi. Po wykonaniu zadań lub po zakończeniu poszczególnych projektów uczestnicy wraz z trenerami analizują zaistniałe sytuacje, oraz próbują przeanalizować popełnione błędy.

Przedstawiamy kilka projektów. Oto one:

"Tylko dla orłów" - zakwaterowanie w prywatnym schronisku w Gorcach. Uczestnicy w ciągu tych dwóch dni, będą mieli okazję bardzo dokładnie poznać topografię oraz przyrodę Gorców.śród zadań: jazda samochodami terenowymi na orientację, wspinaczka skałkowa, zjazdy na linach, loty na paralotniach.

"Zbójnicki napad" - w przepięknej scenerii i bliskości Tatrzańskiego Parku Narodowego, na spacerującą grupę napada grupa zbójników. Aby z powrotem odzyskać wolność uczestnicy będą musieli wykazać się odwagą (w czasie zadań linowych), sprytem (w czasie negocjacji), humorem (podczas zadań w stylu regionalnym) oraz dobrym działaniem w zespole podczas wykonywania zadań logicznych.

"Warsztaty regionalne" - uczestnicy podzieleni na zespoły wykonywać będą prace malując na szkle, rzeźbiąc w glinie oraz wykonując codzienne czynności prawdziwego gazdy - dojenie krowy, wyrób oscypków, układanie siana itp.

Projekt "Jajo kondora" - uczestnicy dostają informację o tym, że największa tajemnica ich firmy została dzisiaj skradziona z ich sejfu. Należy jak najszybciej zorganizować wyprawę, aby odebrać dyskietkę zanim złodzieje dotrą z nią na polowe lotnisko.
W czasie pościgu uczestnicy będą poruszać się po różnych strefach, które będą symbolizować różne stopnie zagrożenia kontratakiem. Na drodze pojawią się również różne zadania do wykonania: mosty linowe, skok z drzewa na wahadle, sieć pionowa, w niektórych strefach trzeba będzie poruszać się ze sprzętem do paint - ball'a, który trzeba będzie odnaleźć na podstawie mapy i specjalnego detektora.
Zadanie zostaje zakończone w momencie odzyskania dyskietki.
W czasie wyprawy uczestnicy napotkają się jeszcze na wiele niespodzianek i zadań do wykonania.

"Wodny Świat" - impreza organizowana nad dowolnie wybranym przez Państwa jeziorem (Czorsztyńskie, Orawskie).
Zadaniem jest najpierw na podstawie mapy, a później specjalnego przyrządu odnaleźć miejsca ukrycia bonów na słodką wodę (?) ,większość z nich znajduje się pod wodą. Punktów jest jedenaście. Wygrywa ten, który zbierze więcej bonusów, a ich ilość na punktach jest różna. Część punktów znajduje się na ziemi, należy więc ukryć ponton (konkurencja może go przecież wykraść i domagać się później za niego zapłaty) i odnaleźć bonus.

To oczywiście tylko niektóre z naszych propozycji


OLIMPIADA NA WESOŁO

Jeżeli w czasie wyjazdu, nie macie Państwo wiele czasu na zajęcia terenowe proponujemy pojedyncze konkurencje, większość których możemy zorganizować bezpośrednio przy hotelu czy pensjonacie.


kolejkę tyrolską - zjazdy na zawieszonej skośno pomiędzy dwoma punktami linie stalowej. Zjazdy na odległość nawet 100 metrów

most komandoski - dwie liny przymocowane do drzew. Po jednej idziemy nogami, drugiej trzymamy się rękami. Wysokość mostu do 15 metrów nad ziemią

most tybetański - pomiędzy drzewami rozpięte zostają trzy liny, dwie na wysokości ramion, których trzymamy rękami, po trzeciej idziemy nogami. Wysokość do 15 metrów

sieć pionową - wspinanie po około 7 metrowej sieci pionowej

wieża Babel - układanie jak najwyższej wieży z plastikowych skrzynek

miś koala - przejście po linie w pozycji na leniwca, plecami do dołu

skok Tarzana - wahadło, tzw. mini bungie

zawody drwali - wśród konkurencji piłowanie drzewa, wbijanie gwoździ, rzut kłodą drzewa, turlanie tatrzańskiej skały

czterokołowce - jazda po torze lub w terenie

samochody terenowe

loty na paralotni - samodzielne na wysokości kilkunastu metrów i na odległość do kilkuset, oraz w tandemie z instruktorem. Loty trwające nawet kilkadziesiąt minut

wspinaczkę skałkową

wyprawy do jaskiń

spływy pontonowe po Dunajcu lub zabawy na sztucznym torze do kajakarstwa górskiego

gry w paint - ball

pole minowe - tor przeszkód który zawodnicy pokonują związani w pary

powietrzne rebusy - za pióro przyjmujemy jednego z uczestników, który podwieszony na linie podnoszony i opuszczany przez pozostałych uczestników, wykonuje w powietrzu tylko jemu znane litery. Zadaniem grupy jest odgadnięcie liter oraz ułożenie hasła

zostać rolnikiem - jeden z uczestników podwieszony na linie, zostaje przesunięty na linach w bok po czym ma zostać opuszczony tak aby trafić nogami do ustawionych gumiaków

letnie zawody narciarskie - zawody na trzyosobowych nartach

strzelanie z łuków lub pistoletów paint - ball'owych

zjeżdżalnie pneumatyczne - ringi do walk, euro-bungie oraz wiele innych

byk elektryczny

oraz wiele innych...